• BIST 9640.63
  • Altın 2948.141
  • Dolar 34.6242
  • Euro 36.62
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 4 °C
  • İzmir 16 °C

Yaş meyve sebze ihracatçılarının "Asya Yüzyılı" stratejisi hazır

Yaş meyve sebze ihracatçılarının "Asya Yüzyılı" stratejisi hazır
Türk yaş meyve sebze sektörü, Asya-Pasifik ülkelerine ihracatın artırılması için yeni hedefler belirledi.

Türk yaş meyve sebze sektörü, Asya-Pasifik ülkelerine ihracatın artırılması için yeni hedefler belirledi. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, "Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Ürünlerinde Hedef Pazarlar URGE Projesi" ile 10-18 Mart tarihleri arasında Güneydoğu Asya'nın en büyük iki ekonomisi Singapur ve Endonezya'ya sektörel ticaret heyeti ile gezi düzenledi. Türk ihracatçılar, Singapur ve Endonezya'ya 50 milyon dolar ihracat hedefliyor.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, "Araştırmalara göre 2040 yılında dünyanın en büyük 5 ekonomisinden 4'ünün Asyalı olması bekleniyor. Biz 21'inci yüzyılı "Asya Yüzyılı" olarak görüyoruz. Geçen sene URGE projemiz ile Hindistan'a çok verimli bir sektörel ticaret heyeti düzenlemiştik. Bu sefer de birliğimizce URGE projemiz çerçevesinde 10-18 Mart tarihleri arasında küresel ticaretin en önemli oyun kurucularından Singapur ve Endonezya'yı kapsayan bir ticaret heyeti organize ettik" dedi.

Türkiye'nin Endonezya ve Singapur ile arasındaki ticaret hacminin 4 milyar dolar seviyesinde gerçekleştiğini açıklayan Uçak, "Ticaret heyetimizin ilk ayağında 9 Türk yaş meyve sebze ihracatçısı firmamız Endonezya'da 50, ikinci ayağında ise Singapur'da 60'a yakın ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi. Sonrasında ise Singapur ve Endonezya'da meyve sebze ithalatçıları ve ihracatçıları birlikleri, ithalatçı firmalar ve toptancı hallerini ziyaret ettik. Endonezya ve Singapur'a ürün çeşitliliğinin artırılmasına yönelik girişimlerde bulunduk" diye konuştu.

Hedef 50 milyon dolarlık ihracat

Hayrettin Uçak, "2022 yılında Türkiye, Singapur ve Endonezya'ya toplamda 805 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Bu rakamın 6,3 milyon dolarlık kısmını yaş meyve sebze ihracatımız oluşturdu. Yaş meyve sebze ihracatımızın yüzde 38'ini, 2,5 milyon dolarını kiraz oluşturuyor. Elma, limon, kayısı da en fazla ihraç ettiğimiz ürünler arasında yer alıyor. Endonezya 273 milyon nüfusuyla dünyanın en kalabalık dördüncü ülkesi, Singapur ise dünyanın en önemli re-export merkezi. Karşılıklı anlaşmalar sağlandığı takdirde hızlı sonuç alınabilecek pazarlar. Önümüzdeki süreçte iki ülkeye 50 milyon dolarlık yaş meyve sebze ihracatı hedefliyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.

Endonezya'da toplantının açılışına Cakarta Büyükelçiliği Birinci Müsteşarı Ömer Orhun Çelikkol, Cakarta Ticaret Başmüşaviri Erkan Kiper, Cakarta Ticaret Müşaviri Burak Avcı ve Endonezya Yaş Meyve Sebze İhracatçı ve İthalatçıları Birliği Başkanı Ayub A. Fina katıldı. Singapur'da ise toplantının açılışına Türkiye'nin Singapur Büyükelçisi Mehmet Burçin Gönenli, Singapur Ticaret Müşaviri Mihriban Esin Arslan ve Singapur Meyve Sebze İhracatçı ve İthalatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Jerry Tan katıldı. Singapur ve Endonezya sektörel ticaret heyeti organizasyonlarına Ege İhracatçı Birliklerini temsilen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Cengiz Balık ve yönetim kurulu üyeleri Vural Güleç ve Vildan Akgedik katılım sağladı.

Yaş meyve sebze ihracatçılarının "Asya Yüzyılı" stratejisi hazır

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim