Ağrı'ya gelen ve misafir öğrenci olarak eğitim gören depremzede çocuklar, kendileri için düzenlenen etkinliklerle yaşanan felaketin izlerini siliyor.
Merkez üssü Kahramanmaraş merkezli olan ve 10 ili etkileyen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerin ardından, Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen "Yanındayım Projesi" ile Ağrı'ya gelen misafir öğrencilere yönelik etkinlikler düzenlendi. Öğrencilerin normal yaşamlarına geri dönmesi sürecinde kendi kapasiteleri fark etmeleri ve güçlenmeleri sağlamak amacıyla kendi yeteneklerini keşfedebilecekleri atölye çalışmalarının ardından sinemaya giderek eğlenceli vakit geçirdi. Daha sonra kendileri için 15 Nisan İlkokulunda düzenlenen tiyatro gösterisine katılan çocuklar, Araştırma Geliştirme merkezinde yapılan müzik dinletisiyle yaşadıkları korkuyu bir süreliğine unuttu. Sunulan çay ve pasta ikramının ardından misafir öğrencilere yönelik hazırlanan Kodlama Atölyesi, Resim Atölyesi, Deney Atölyesi, Seramik Atölyesi, Ahşap Atölyesi, Müzik Atölyesi, Rehberlik Atölyesi ve Akıl Zeka Oyunları Atölyesi olmak üzere toplamda 8 atölye ile de kendilerini keşfederek verimli vakit geçirdi.
Ağrı'ya gelen depremzede çocukları tespit edip nakillerini aldıklarını söyleyen İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, çocukların uyum süreci için her şeyi yapmaya hazır olduklarını belirterek, "Biz Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak depremde Ağrı'ya gelen vatandaşlarımızın her zaman yanında olmaya gayret gösterdik. Bu süreçte ilimize gelen depremzede öğrencilerimizi tek tek tespit ettik, nakillerini gerçekleştirdik ve öğretmen ve okulları ile buluşmalarını sağladık. Ayrıca öğrencilerimize ihtiyaç duydukları rehberlik amaçlı hem derslerde fayda sağlama adına hem de sosyal becerilerini kazanma adına çeşitli etkinlikler yaptık. 539 öğrencimizi kapsayan 8 tane atölye kurarak etkinlikler gerçekleştirdik. Hem yalnız olmadıklarını hissettiler hem de bir nebze de olsa öğrencilerimizin psikolojik olarak rahatlamasını ve diğer arkadaşlarıyla vakit geçirmelerini sağlamış olduk." ifadelerine yer verdi.