İsrail ordusuna destek için kahve gönderdiği iddialarının ardından hakkında boykot çağrıları yapılan Kurukahveci Mehmet Efendi tartışması sürüyor.
İsrailli askerlere kahve gönderdiği iddialarına ilişkin firma tarafından yapılan açıklama sonrası tartışma devam etti.
"Bunun üzerine Kurukahveci Mehmet Efendi’nin sahibi Mehmet Kurukahveci’yi aradım.
Kendisine İsrail askerlerine gönderildiği iddia edilen kahveleri sordum.
“Siz mi gönderdiniz” dedim.
Bana “Kesinlikle böyle bir şey yok, olamaz da” dedi.
“Peki bu kolilere ne diyorsunuz” diye sorunca, “Biz 4 kıtaya, 60’dan fazla ülkeye yıllardır tonlarca kahve ihraç ediyoruz. Tedarikçilere gönderiyoruz. Özel olarak birilerine gönderme gibi bir durumumuz yok” dedi.
Konuşmamın devamı şöyle gelişti:
– Kim vermiş İsrail askerlerine?
“Yakov Norani adında bir bağışçı açıklamış bu tartışmalar olurken. Mehmet Efendi’nin İsrailli ithalatçısından temin etmişler.”
– Peki bu İsrailli tedarikçi size ücretini ödedi mi?
“Tabii ki!”
-Yani siz ücretsiz herhangi bir şekilde İsrail ordusuna kahve göndermediniz?”
“Asla.”
– Bu yaşadıklarınızı algı operasyonu olarak mı değerlendiriyorsunuz?
“Biz öyle düşünüyoruz ancak kimlerin bunu yaptığını bilmiyoruz. Başka kahve markalarına yapılan boykot çağrılarının ardından bize de bu algı çalışmasının yapılmasını manidar buluyoruz. Milli ve yerli bir firmayız. Bağlılığımız bu ülke topraklarına ve buradaki insanlaradır.”
– Son olarak bir söyleyeceğiniz var mı?
“Biz dünyanın dört bir yanına 50 ihracatçı firmayla tonlarca Türk kahvesi satan 150 yıllık bir şirketiz. İthalatçı firmalarımız var ve piyasa kuralları çerçevesinde çeşitli ülkelere satış yapıyorlar. Bu asılsız haberleri yayanların farklı amaçları olduğu belli. Hukuk yoluyla gerekli cevabı vereceğiz!”
ŞİRKETTEN AÇIKLAMA GELDİ
Tepkilerin üzerine markadan açıklama geldi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Son günlerde Kurukahveci Mehmet Efendi markasıyla ilgili sosyal medya hesaplarında hangi amaca hizmet ettiği belli olmayan asılsız ve karalayıcı iddialardan derin üzüntü duyduğumuzu belirtmek isteriz. "Yurtta Suh, Cihanda Sulh" ilkesini düstur edinmiş bir ülkenin markası olarak, böyle bir iddianın muhatabı olmadığımızın ve olamayacağımızın bilinmesini isteriz.
152 yıldır yerli ve milli olan markamızın ayakta kalmasını sağlayan şey, her şeyden önce karşılıklı saygı, dostluk ve güven temeli üzerine inşa edilmiş olmasıdır. Dünyanın 60 ülkesine ihracat yaparak, hem ülke ekonomimize hem de Türk kahvesi kültürünün yaşatlımasına katkıda bulunuyor, bununla da gurur duyuyoruz. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sohbetlerin, dostluğun, misafirperverliğin simgesi olmaya devam edeceğiz." (Veryansın Tv)
İstanbul Haber Ajansı